Yüksek Doz C Vitamini Terapisi

Yüksek doz C vitamini, beslenme ile sebze ve meyvelerden bu vitamini almanın daha yavaş kaldığı ve bağışıklık sistemi konusunda çok hızlı destek gerektiği süreçlerde, doktor kontrolünde yüksek dozda damar yoluyla C vitamini verilen tedavidir.

Yüksek Doz C Vitamini Tedavisi Nedir?

Vücutta depolanamayan ve günlük olarak alınması gereken bir vitamin olan C vitamini bağışıklık sistemini güçlendirir. İnsan vücudunda yer alan kan damarı, kıkırdak, kas ve kemiklerde bulunan kollajen proteinini oluşturmak için C vitaminine ihtiyaç duyulur.

Damar yolu olarak bilinen yöntemle vücuda alınan bu tedavi yöntemiyle beraber bireyler vücudunun savunma sistemini güçlendirebiliyor.

Dokulara ve hücrelere güvenli bir şekilde aktarılan C vitamini sayesinde bireyler var olan hastalıklarından kurtulabiliyor.

Bu tedavi yöntemi var olan rahatsızlıkları ortadan kaldırır ve oluşabilecek ciddi problemlerin önüne geçer. Bundan dolayı pek çok doktor tarafından önemli bir avantaj olarak kabul edilir.

Yüksek Doz C Vitamini Nasıl Uygulanır?

Yüksek doz C vitamininin uygulanabilmesi için alanında uzman bir hekime ihtiyaç duyulur. Alanında uzman olan hekim tedaviye başlamadan önce bireylerde gerekli kontrolleri gerçekleştirir.

Kontroller esnasında bireyin bu tedaviye uygun olup olmadığı, genel sağlık durumu detaylı olarak incelenir.

Halk arasında damardan alma olarak bilinen IV terapi yöntemi ile vücuda enjekte edilir. Serum yoluyla vücuda alındığı için etkisi oldukça güçlüdür. Ancak IV terapi yönteminin yanında oral yolla da vücuda alınabilir.

C vitamini genelde damardan alınıyor. Oral yolla vücuda alınan C vitamini IV terapi yöntemi gibi etkili değildir. Bundan dolayı uzman hekimler oral yolla tedaviyi fazla önermez.

Yüksek Doz C Vitamini Faydaları

Yüksek doz C vitamininin sayılamayacak kadar çok avantajı vardır. Bu avantajlarından dolayı her yaştan insan bu tedavi yönteminin detaylarını merak ediyor. Bu tedavi yöntemi ile beraber bireyin bağışıklık sistemi güçlenebiliyor.

Bağışıklık sistemi güçsüz olan bireyler daha fazla hastalığa yakalanır. Bunun yanında bu tedavi ile beraber vücuttaki tüm dokuların onarımı ve gelişimi çok hızlı şekilde gerçekleşir. Yüksek doz C vitamininin bilinen diğer faydalarından bazıları şunlardır:

• Demir eksikliğinin ortadan kaldırılmasına yardımcı olur.
  • Vücutta oluşan serbest radikallerin temizlenmesine yardımcı olur.
  • Kemik, deri ve damarların yenilenmesini sağlar.
  • Vücutta oluşan yaraların hızlı bir şekilde onarılmasını sağlar.

C vitamini kendisini ispatlamış, güçlü bir antioksidandır.

Damardan C Vitamini Kaç Mg Alınmalı?

Alınacak C vitamini standart değildir. Yapılan kontrole bağlı olarak her birey için farklı dozda kullanımlar hekim tarafından belirlenir.

Yüksek doz C vitamini tedavisi hastanın öyküsü, bulgularına göre hekim tarafından düzenlenir. Doz ayarı kişiye göre belirlenmelidir. 5-100 g arası dozlarda tedaviler uygulanabilir, hücresel olarak istenmeyen etkilerin ortaya çıkmaması için tedavi dozu mutlaka hekim tarafından düzenlenmelidir.

C Vitamini Fazlalığı Yan Etki Yaratır Mı?

C vitamininin vücut için pek çok faydası vardır. Ancak fazla alınması durumunda faydadan çok zarar görülebilir. Bundan dolayı C vitamininin belirlenen dozda alınması çok önemlidir. Belirtilen dozu aşan kişiler farklı reaksiyonlarla karşı karşıya kalabiliyor.

C vitaminin tedavisinden zarar görmemek için doktor kontrolü şarttır. Doktor kontrolü olmadan, bilinçsiz ve dikkatsiz yapılan işlemler tedaviden zarar görmeye neden olabiliyor.

C Vitamini Eksikliği Nasıl Anlaşılır?

İnsan vücudu birbiri ile ilişkili pek çok sistemin bir araya gelmesiyle oluşur. Bu sistemde oluşabilecek bir sıkıntı diğer bileşenleri de etkileyebilir. Bunun için C vitamini eksikliğini iyi öğrenmek gerekir.

C vitamini eksikliğinde birçok farklı belirti görülür. Bu belirtilerden bir veya birkaçının aynı anda bireylerde görülmesi durumunda C vitamini eksikliği şüphesinden bahsedilebiliyor.

Günlük yaşamında sıklıkla hasta olan ve oluşan bu hastalığı ağır atlatan bireyler C vitamini eksikliği ile karşılaşabilir. Bunun yanında güçsüz kemikler ve ağrılı eklemler de C vitamini eksikliğinin belirtilerindendir. Diş eti kanamaları, hızlı kilo kaybı da C vitamini eksikliğinin önemli belirtilerindendir.

Yüksek Doz C Vitamini ve Kanser

Yüksek doz C vitamini günümüzün popüler konularındandır. Bu tedavi yöntemi ile ilgili pek çok araştırma yapılmıştır. Yapılan araştırmalarda C vitamininin kansere etkisi net bir şekilde görülmüştür.

Yüksek doz C vitaminiyle beraber kanser hücrelerinin azaldığı görülmüştür. Kanser hücrelerini azalttığı için pek çok doktor tarafından bu tedavi yöntemi önerilir.

2012 yılında yüksek doz C vitamininin kansere olan etkisini gösteren detaylı bir çalışma yapılmıştır. Yapılan bu çalışmayla beraber glioblastoma multiforma olarak bilinen beyin kanseri hücrelerinin C vitamini ile radyoterapiye daha fazla duyarlılık gösterdiği görülmüştür. Bundan dolayı beyin kanseri ile mücadele eden kişilere C vitamini takviyesi önerilebiliyor.

Yüksek Doz C Vitamini Hangi Hastalıkların Tedavisinde Etkilidir?

Günümüzde tamamlayıcı tedavilere yönelen kişilerin sayısı hızlı bir şekilde artıyor. C vitamini takviyesi tamamlayıcı tedavi yöntemlerinin başında gelir.

Biyolojik olarak pek çok hücreyi etkileyen bu tamamlayıcı tedavi yöntemi ile beraber pek çok hastalık kökünden çözülür. Ancak hastalığın ortadan kaldırılabilmesi için düzenli tedavi şarttır. Düzenli tedavi ile beraber hastalık daha kolay ortadan kaldırılabilir.

C vitamini takviyesiyle viral enfeksiyonlar, prostat iltihabı, kanser ve bakteriyel rahatsızlıklar gibi pek çok hastalık kalıcı olarak ortadan kaldırılabiliyor. Bunun yanında tedavi yönteminin iştahsızlığa da iyi geldiği biliniyor.

C vitamini biyolojik olarak çok fazla sayıda hücreyi etkilediği için birçok hastalıkta da tamamlayıcı tedavi amacıyla kullanılır:

• Kanser
  • Artrit
  • Lyme hastalığı
  • Bakteriyel enfeksiyonlar
  • Viral enfeksiyonlar (Grip, Hepatit, HIV, Covid-19)
  • Yaralanma sonrası oluşan ağrılar
  • Vücutta enerji yokluğu ve sürekli hissedilen yorgunluk
  • İştahsızlık
  • Sık tekrarlayan prostat iltihabı
  • Kronik idrar yolu enfeksiyonu
  • Metabolik Sendrom (Diyabet, kalp rahatsızlıkları, obezite, inme)