Alfa Lipoik Asit Tedavisi

Alfa Lipoik Asit her hücrede doğal olarak bulunan, hem suda hem yağda çözünülebilen ve oktanoik asitten türetilen bir bileşkendir. Alfa-lipoik asit, diğer birçok antioksidanın aksine, hem suda hemde yağda çözünebilir olması vücudun her hücresinde veya dokusunda çalışmasını sağlar.

Alfa Lipoik Asit Nedir?

Alfa-lipoik asidin antioksidan özellikleri, kan şekeri seviyelerini düşürme, iltihaplanmayı azaltma, cilt yaşlanmasını yavaşlatma ve sinir fonksiyonunu geliştirme gibi yararlarla ilişkilendirilmiştir.

İnsan vücudu tarafından da üretilen alfa lipoik asit diyabet, diyabetik nöropatiler ve karaciğer hastalıkları gibi pek çok konuda destek olur.

Ayrıca sinirlerde oluşabilecek hasarları giderme, kilo kaybı veya kan şekeri kontrolü gibi kanıtlanmış birçok özelliği bulunur.

Tüm bunların yanı sıra günümüzde en çok anti-aging, yani yaşlanma karşıtı, etkisiyle ön plana çıkan bir antioksidandır. Enerji üretimi gibi hücresel işlevlerde de yer alarak, “Apoptotik (programlı hücre ölümü)” üzerinde etkisi olduğu üzerine önemli tıbbi araştırmalar da vardır.

Alfa Lipoik Asit Ne İşe Yarar?

Cilt yenilenmesi ve gençleşmesi özelliğiyle ön plana çıkan Alfa Lipoik Asit metabolizmayı
hızlandırarak yaşlanmayı geciktirir, yaşlanma belirtilerini yavaşlatır. Oksijen tüketimini arttırarak hücre içi yaşlanma parametrelerini kısıtlar. Alfa Lipoik Asit cildin yüzeyine ve cilt zarına nüfuz edebilir. Bu özelliği ile bu bileşen cilt hücresinin hem içinde hem de dışında yarar sağlayabilir.

Bununla beraber kırışıklıkların önlenmesinde yardımcı olur . Vücuttaki glukozun zararlarını azaltarak yaşlanma sürecini uzatır.

Ayrıca, alfa-lipoik asit, C vitamini ve glutatyon gibi diğer antioksidanların seviyesini artırır, bu da cildin hasar görmesine karşı korunmasına yardımcı olur ve yaşlanma belirtilerini azaltır.

Alfa Lipoik Asit Faydaları

• Güçlü antioksidandır
  • Karaciğeri etkileyen toksik maddeleri vücuttan uzaklaştırır
  • Diyabetten korunmada, glukoz kontrolünde ve nöropati gibi kronik hiperglisemiye bağlı komplikasyonlardan korunmada etkilidir
  • Yüksek anti aging/ yaşlanma karşıtı etkisi vardır
  • Serbest radikallerden etkisiz hale gelen antioksidanların yeniden üretilmesini destekler;
  • Direkt olarak C vitamininin, indirekt olarak E vitamininin yeniden oluşumunu sağlar
  • Araştırmacılar, alfa lipoik asitin hücreler arası glutatyon ve koenzim Q-10 seviyelerini arttırdığını da bulmuşlardır.
  • Beyin hücrelerinin sağlıklı çalışmasına yardımcı olur.
  • İnme geçiren hastalarda beyin hücrelerinin yenilenmesine yardım eder
  • Damar tıkanıklığını engelleyerek, damar sisteminin genç kalmasını sağlar
  • Alfa lipoik asitin arsenik zehirlenmelerinde kullanılabileceği hayvan çalışmaları ile gösterilmiştir.
  • Kadminyum civa gibi ağır metallerin vücuttan uzaklaştırılmasını sağlar
  • Katarakt, Glokom gibi göz hastalıklarının tedavisinde etkilidir
  • Radyasyon yaralanmalarından korunmayı sağlar
  • Santral sinir sistemini oksidatif hasardan korumak suretiyle çeşitli nörolojik bozukluklardan korur