Skleroterapi (İğne) ile Varis Tedavisi

İğne ile Varis Tedavisi (Skleroterapi) Nedir?

İğne tedavisi olarak bilinen Skleroterapi, genellikle kılcal damarların tedavisinde kullanılan bir yöntemdir. İğne ile damar içine özel ilaç enjekte edilerek damar duvarının birleşmesini sağlanır ve böylece damar içindeki kan akımını engeller. Varis tedavisinde sıklıkla kullanılan skleroterapi yöntemi ile damarın kapanması sağlanır.

İğne ile Varis Tedavisi

Günümüzde toplumun yaklaşık yarısında görülen varis problemlerine; teknolojik gelişmeler ve bilimsel çalışmaların genişletilmesi ile yeni tanı ve tedavi yöntemleri uygulanmakta olup, ameliyatsız varis tedavisi daha çok tercih edilmektedir. Bir toplardamar hastalığı olan varisler; oluşum nedenleri ve bulundukları damarlara göre çeşitlilik göstermektedir. Her tedavi yöntemi her varis çeşidi için uygulanmamakla birlikte uygulanacak tedavi yöntemine ayrıntılı bir muayene sonucunda karar verilmektedir.

Kişide kozmetik sorunlara neden olan, deri altından mor ve yeşil renk ile belirti veren yüzeysel varislerin, kılcal damar varislerinin tedavisinde günümüzde skleroterapi yöntemi uygulanmaktadır.

Skleroterapi yöntemi halk arasında iğne tedavisi veya köpük tedavisi olarak bilinmektedir. Bu yöntem; yetmezlik gösteren toplardamar içerisine iğne ile girilerek ilaç enjeksiyonu sonucunda damarı kapatma disiplinine dayanmaktadır.

dr-onur-ustunel-varis-tedavisi-nasil-yapilmalidir
dr-onur-ustunel-varis-nedir

Skleroterapi (Köpük) ile Varis Tedavisi Nasıl Yapılır?

Varis tedavisinde skleroterapi yöntemi uygulanmadan önce yetmezlik gösteren damarın tanısı konulmaktadır. Bu süreçte renkli doppler ultrason eşliğinde ayrıntılı bir fizik muayene ile varislerin yapısı ve hangi damar ya da damarlarda olduğu tespit edilmektedir. Yetmezlik sadece yüzeysel damarlarda ise skleroterapi uygulanmaktadır.

Skleroterapi tedavisi ile uygulanabilecek nitelikte olan varisler için uygun ortam, ilaç ve hasta hazırlanmaktadır. Cerrahi dışı bir yöntem olması sebebi ile tedavinin kliniklerde uygulanması da mümkündür. Varisli damarın köpük skleroterapi mi yoksa ilaçla skleroterapi mi uygulanacağına karar verilmektedir.

İğne ile Varis Tedavisi Olan Hastalarımızın Fotoğrafları

İğne/Köpük (Skleroterapi) Uygulaması

Muayene ve tanı süreci sonrasında, köpük skleroterapi mi yoksa sıvı skleroterapi mi kullanılacağına karar verildikten sonra hasta ve uygulama için materyaller hazırlanmaktadır. Her damar için skleroterapi uygulaması yaklaşık 15 ila 45 dakika arasında sürmektedir. Uygulama sonrasında hastanın birkaç gün süre ile varis çorabı giymesi gerekmektedir.

Varisli damarın ilaç ya da köpük yöntemi ile kapatılması yöntemi olan skleroterapi yöntemi için birkaç seans gerekebilmektedir. Bu uygulama her varis problemi yaşayan hastalara uygulanamamaktadır. Skleroterapi uygulamasının riskli olduğu durumlar şu şekilde sıralanabilmektedir;

• Hamilelik ve emzirme dönemleri
  • Arteriyal damarların sağlıksız olduğu durumlar
  • Alerjen bünyeye sahip olunması
  • Damar tıkanıklığının bulunması
Skleroterapi yöntemi basit bir uygulama gibi görünse de tecrübeli bir cerrahın uygulaması gereken ciddi bir işlemdir. Bu işlem öncesinde damar haritasının ayrıntılı bir şekilde çıkarılması, hastanın genel sağlık durumunun kontrolü ve yetmezlik gösteren damarın tespiti sonrasında doğru damarın tedavi edilmesi büyük önem taşımaktadır. Unutulmamalıdır ki varis tedavisi kişiye özel yapılmaktadır.
Op. Dr. Onur Üstünel

İğne ile Varis Tedavisi Hakkında Sık Sorulan Sorular

İğneyle Varis Tedavisi Kaç Seans Sürüyor?

İğne tedavisinin süresi, hastanın durumuna ve varislerin boyutuna göre değişebilir. Duruma göre tek seansta tamamlanabilir. Genellikle birkaç seans gerekir. Her seans yaklaşık 15-45 dakika arasında sürmektedir.

Yan Etkileri Var Mı?

Skleroterapi yöntemi genellikle güvenli bir tedavidir ancak bazı yan etkileri olabilir. En sık görülen yan etkiler arasında, tedavinin yapıldığı bölgede hafif morarma ve ağrı oluşmasıdır. Ancak yan etkiler genellikle geçicidir ve tedavi sonrasında ortadan kalkar.

Tedavi Sonrası Ağrı, Morluk ve Şişlik Olur Mu?

Skleroterapi tedavisinden sonra ağrı genellikle minimal düzeyde olur ve 1-2 gün sonra geçer. Enjeksiyon bölgelerinde küçük morluklar oluşabilir ve kısa zamanda normale döner. Şişlik oluşumuna pek rastlanmaz.

Dr. Onur ÜSTÜNEL Kimdir?

1983 yılında Kütahya’da doğmuştur. Başkent üniversitesi Tıp Fakültesinde tıp eğitimini 6 yıllık başarılı bir eğitim sürecinde tamamladıktan sonra 2007 yılında mezun olmuştur. Kütahya Merkez Seyitömer Sağlık Ocağında zorunlu hizmet kapsamında Pratisyen hekim olarak kariyerine başlamıştır. Akabinde, TUS sınavını kazanarak Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Kalp ve Damar Cerrahisi Ana Bilim Dalında ihtisas eğitimine devam etmiştir. Alanındaki güncel gelişmeleri takip eden Op. Dr. Onur Üstünel, 2014-2015 yılları arasında Bologna Üniversitesi Tıp Fakültesi Sant’orsola Ospedale Kalp Damar Cerrahi Bölümünde, ünlü Kalp Damar Cerrahları Prof. Dr. Roberta Di Bartalemeo ve Prof. Dr. Davide Pacini ile kariyerini sürdürmüştür. 2014 yılında ve 2015 yılında EACTS (European Assosication of Cardiothoracic Surgery) derneğinin Windsor İngiltere’de mesleki kurslarına katılarak akademik gelişimine devam etmiştir. Uzmanlık eğitimini tamamladıktan sonra, zorunlu hizmet kapsamında Siirt Devlet Hastanesinde bulunmuş, ardından Ankara Numune Eğitim ve Araştırma Hastanesinde çalışmaya devam etmiştir. Kariyerine İzmir’de devam eden Onur Üstünel, Bozyaka Eğitim ve Araştırma Hastanesinde çalışmaya devam etmiştir. Son olarak Bornova Türkan Özilhan Devlet hastanesinde bölümünün ameliyat ve hizmetlerini başlatmıştır. Ardından, buradaki hastalarına daha kaliteli ve butik bir hizmet verebilmek için kendi özel muayenehanesini açarak hasta kabulüne Alsancak’ta devam etmektedir. Aynı zamanda aktif olarak European Association of Cardiothoracic Surgery (EACTS), Türk Kalp Damar Cerrahi Derneği (TKDCD), Ulusal Vasküler Cerrahi Derneği ve European Society for Vascular Surgery ,İzmir Tabip Odası üyesi olan Onur Üstünel hobi olarak İzmir Tenis Kulübüne üyedir.