Limonla Evde Varis Tedavisi Mümkün Mü?

Varis, özellikle kadınlarda ortaya çıkan, genetik hastalıklardan biridir. Ailenizde varis varsa sizde de olma ihtimali genetik olarak yüzde 70 civarındadır. Bununla birlikte kadınlarda, erkekler nazaran dört kat daha fazla varis olma ihtimali vardır.

Varis, tedavi edilmesi gereken bir sağlık sorunudur. Tedavisi gerçekleşmediğinde, daha fazla ilerleyecek ve yaşam konforunuzu bozacaktır. Bu sebeple varis belirtisi gördüğünüzde zaman kaybetmeden doktorunuza başvurmanız gerekir. Peki, evde varis tedavisi yapmak mümkün müdür, Varise ne iyi gelir? Yazımızın devamında bu soruların yanıtlarını detaylı olarak vereceğiniz.

Evde Varis Tedavisi

Varis birçok kişi tarafından, özellikle hastalığın başlarında bir estetik problemi olarak görülebilir. Buna karşın zamanla ağrı, yanma ve yorgunluk gibi belirtiler baş gösterecektir. Bu belirtiler her geçen gün daha kötüye gidebilir. Tedavisi yapılmadığı sürece varisler artacaktır.

Varisli bacağını işaret eden erkek

Peki, evde varis tedavisi mümkün müdür? Bu sorunun yanıtı hayır olacaktır. Evde yapacağınız hiçbir bitkisel ilaç, merhem, krem ya da egzersiz varisi tedavi edememektedir. Buna karşın bazı uygulamalar varisin ilerleyişini yavaşlatabilir.

Varis Nedir, Neden Olur, Belirtileri Nelerdir?

Varis bacaklarda toplardamarın genişleyerek, görevini yapamaması sonucunda oluşan bir hastalıktır. Bu hastalığın iki tipi vardır. Bunlar kalın varis ve kılcal varislerdir.

Kalın varisler halk arasında iç varis olarak da bilinmektedir. Bacakta yer alan yedek toplardamarın genişleyerek, kirli kanı yukarıya taşıyamaması sonucunda oluşur. Bu sorun, zaman içerisinde cilt yüzeyinde de görülebilir hale gelir. Vücudunuzda hafif kabarıklık, top top ya da üzüm salkımı gibi çıkıntılar şeklinde gözlemlenebilir.

Kılcak varisler ise retiküler ven ve telenjiektazilerdir. Bunlar mavi damarlardan, kırmızı damarlara kadar çok çeşitli şekillere sahip olabilirler. Bacaklarda yoğun şekilde bulunduklarında ciddi ağrılara sebep olabilirler.

Ayrıca bakınız: Varis Çeşitleri ve Tedavi Yöntemleri

Hem kılcal hem de kalın varisler genellikle genetik yatkınlık sonucunda ortaya çıkar. Bunun yanı sıra gebelik, bacakta travmalar, bacak bacak üstüne atmak, kilo artışı ve dar kıyafetler giymek de varis oluşumunu hızlandırır. Buna karşın zayıf insanlarda ve sporcularda da varis oluşabileceğini unutmamanız gerekir. Esas neden genetik yatkınlıktır. Ağrı, şişkinlik, yanma, yorgunluk ve estetik sorunlar gibi belirtilerle kendisini gösterir.

Evde Varis Ağrısına Ne İyi Gelir?

Birçok hasta, varise ne iyi gelir sorusunu sıklıkla sormaktadır. Evde varise karşı kullanabileceğiniz bazı uygulamalar söz konusudur. Varis ağrısına karşı şu yöntemleri deneyebilirsiniz;

• Hareket etmek ve yürüyüş yapmak,
  • Bacak hareketleri,
  • Parmak uçlarınızda yükselme,
  • Bacağı duvara yaslama,
  • Varisli bacağı yukarı kaldırmak,
  • Soğuk ve buzlu su ile bacakları yıkamak.

Bu tip uygulamalar ağrınızı hafifletebilir. Ancak ciddi anlamda şiddetli ağrılar yaşıyorsanız, mutlaka doktorunuza başvurmanız gerekir.

Ayrıca Varis ağrısına ne iyi gelir? başlıklı içeriğimizi okuyabilirsiniz.

Limonla Varis Tedavisi Mümkün Mü?

Limonla varis tedavisi yapılabileceği son yıllarda halk arasında yaygın olarak konuşulmaktadır. Fakat limonla varis tedavisi yapılması mümkün değildir. Limonla varis tedavisi yapılamaz.

Varis tedavisi için doktorunuza başvurarak, uygun tedavi yöntemini belirlemeniz gerekir. Limon katılarak hazırlanan bazı kürlerin varis ağrılarına iyi geldiği ifade edilse de, bu yönlü herhangi bir bilimsel çalışma da yoktur. Bitkisel bazı kürler varis ağrılarını görece olarak azaltabilir. Buna karşın varisleri tedavi edemez ve yeni varislerin ortaya çıkmasına engel olamazlar.

Elma Sirkesi ile Varis Tedavisi Mümkün Mü?

Elma sirkesi de, hem dıştan masaj hem de içildiği takdirde varise iyi geldiği düşünülen gıdalardan biridir. Buna karşın elma sirkesiyle de varisi tedavi etmek mümkün değildir. Elma sirkesi de tıpkı limon gibi yeni varislerin ortaya çıkmasına engel olamamaktadır.

Zeytinyağı Varise İyi Gelir Mi?

Evde varis tedavisi yapabileceğine inanların favori ürünlerinden bir diğeri de zeytinyağıdır. Zeytinyağı gibi gıdalar, varisin neden olduğu şişlik, yorgunluk ve ağrı gibi sorunlara karşı kullanılabilecek bitkisel çözümlerdir. Buna karşın bu sorunlar karşısında işe yarayıp yaramaması da hastadan hastaya değişiklik gösterecektir.

Zeytinyağı da diğer gıdalar gibi varisi tedavi edemez ve yeni varislerin oluşmasına engel olamaz. Varis tedavisi için doktorunuza başvurmanız gerekir.

Varis Tedavisi Nasıl Yapılır?

Varis tedavisi, hastanın durumuna göre cerrahi işlemlerle ya da ameliyatsız olarak yapılabilmektedir. Varis tedavisinde köpük ve lazer gibi yöntemler kullanılabilmektedir. Varisleşmiş bir damarın, dışarıdan krem ve ilaçlarla tedavi edilmesi mümkün değildir.

Ayrıca bakınız: Ameliyatsız Varis Tedavisi

Evde Yapabileceğiniz Varis Tedavisi Egzersizleri

Evde varis tedavisini sağlayabilecek bir egzersiz bulunmamaktadır. Buna karşın bazı egzersizler, varisin hızlı bir şekilde ilerlemesini yavaşlatabileceği gibi tedavi sonrasında da iyileşmenizi hızlandırabilir.

Varise karşı evde yapabileceğiniz en iyi egzersiz, A harfi egzersizidir. Bu egzersizde ayaklarınızla A harfi yapacak şekilde topukları uzaklaştırarak, başparmakları birleştirmeniz gerekir. Sonrasında topukları birleştirip parmakları uzaklaştırarak V harfi yapmaya çalışın. Topuklarınız yerde iken, ayaklarınızın ön kısmını yukarı kaldırın. Sonra ayaklarınız önü yerle temas halindeyken topukları kaldırın.

En İyi Varis Kremi

Varise ne iyi gelir sorusuna zaman zaman krem yanıtı verilmektedir. Buna karşın en iyi varis kremi olarak verilebilecek ve tedavinizi sağlayabilecek hiçbir krem yoktur. Buna karşın ağrı kesici kremler, varis ağrısına iyi gelebilmektedir.

Varisiniz varsa mutlaka doktorunuza danışarak hareket edin evde varis tedavisinin mümkün olmadığını unutmayın.

Ayrıca bakınız: Bacak Ağrısı Nedenleri